Server problems


Arrrgh!
Arrrgh!

My web host WebGo24 is currently transferring all accounts to new servers. In the night of 13. to 14., my site was being moved, and since then my WordPress is bugging a little. At first, neither the page itself nor the the admin area would load. After I had manually disabled all plugins in the database, it worked again. However, as soon as I activate a certain number of plug-ins, it happens again: Either the admin area doesn’t load at all (white page), or only halfway. Or it does load completely, but certain widgets, which should actually load additional data, remain empty.

The number or size of the plugins cannot be the reason – the problems already start, if I only enable about five “smaller” plugins. It can’t be caused by the memory limit either – it has already been increased to 128 Mb for testing, and according to TPC! Memory Usage, my WordPress only needs ~23 Mb. Apart from that, it used to work without any problems until now with 64 or even 32 Mb (don’t remember exactly).
During desperate googling, I have also read that PHP often needs a lot more memory on 64-bit servers (← link to Google translation), because it hasn’t been properly optimized for that yet. But according to my display, I am still on a 32-bit server, so that’s not the reason either.

In the support chat, I was told (as often, whenever I have a problem) that there are sooo many other customers who are having absolutely nooo problems with their WordPress sites. Yes. How nice for them! :D On the other hand, I did come across some calls for help from others who are also at WebGo24. Maybe their problems, too, started at the moment when their account got transferred?
What I actually want to say is: I’m at my wits end right now, and have therefore disabled some of my plugins. Also, I’ll often be fiddling on the site in the next few days, until I find the cause of the problem. Therefore, do not be surprised, if things are missing or funny looking from time to time. ;)

Update (October 17, 2010)

Hooray, the mail support helped! I was told that I am on a 64-bit server now. Therefore – as described in the link above – the same amount of memory that had previously been sufficient, is no longer enough. Actually, the man from the chat support had already increased my memory to 128 MB yesterday. But apparently he had made a mistake there, so it had absolutely no effect. But this time my memory was really increased to 128 MB, and now everything’s running smoothly again. :)
And all that on Sunday morning! I had written the support ticket at 7 p.m. yesterday and hadn’t expected a response before Monday. But today at half past eleven, the problem was already gone. Great! As a reward, I’ll put a banner here! *g*


4 responses to “Server problems”

  1. Ich habe ein “Sonderangebot”, das so auf der Seite nicht zu finden ist. Nennt sich ForYou. Jedenfalls lief ja bisher immer alles einwandfrei, aber jetzt bin ich anscheinend auf sowas wie einem virtuellen Server oder so. Ich habe meinen eigenen kleinen Apache und kann alles mögliche konfigurieren, was ich vorher nicht konnte. Klingt ja irgendwie toll, nur funktionieren tut’s leider nicht. :(

    Naja, erstmal versuch’ ich’s noch beim Mail-Support. Wenn es gar nicht anders geht, werde ich wohl woandershin wechseln müssen, aber nach drei Tagen gebe ich noch nicht auf. ;)

  2. Kann Dir auch nur wärmstens all-inkl empfehlen (ales shared hoster).
    Wenn Du selber einen Server betreibts würde ich direkt zu Hetzner gehen und es nicht über WebGo24 laufen lassen.

    Die Root Server informationen sind die gleichen wie bei Hetzner ;-)

  3. Ich betreibe ja gar keinen eigenen Server. (Da habe ich auch viel zu wenig Ahnung von, als daß das je gutgehen könnte. ;) ) Die von WebGo24 haben das nur irgendwie intern alles umgestellt, daß jeder Kunde jetzt sozusagen auf ’nem eigenen kleinen “virtuellen” Server läuft … !? Ich hab’ doch keine Ahnung. :D Ich kenn’ mich mit diesem ganzen Unix-Kram wirklich nicht gut aus.

    Das Problem lag ja jetzt doch an den 64 Bit und wurde nun durch mehr Speicher behoben. Trotzdem behalte ich Eure Empfehlung natürlich immer im Hinterkopf – wer weiß, wer weiß. :D Eigentlich war all-inkl auch damals, bevor ich zu WebGo24 gegangen bin, schon einer meiner Favoriten, weil die echt von allen immer nur angepriesen und gelobt werden. Am Ende war es dann aber der Preis, der mich Geizkragen zu WebGo24 brachte. Kann aber auch nicht sagen, daß ich es bisher bereut hätte. Es lief immer alles, und wenn mal was nicht stimmt, ist der Kundenservice auch immer schnell und hilfsbereit – wie dieses Beispiel hier ja auch zeigt. ;)

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